Alle nyheter
2. mai 2023
Oppgaver ved dugnad 9 mai - klokken 17:30
Prioriterte oppgaver ved dugnad 9/5
De av dere som har hageredskaper som koster, raker, spader, grafser eller lignende - ta med.
Det vi ikke får gjort den 9/5 dersom tiden ikke strekker til, eller været ikke tillater vil bli lagt til neste dugnad den 13/6.
Etter dugnad den 9/5 kommer til å legge ut en liste over oppgaver, og dersom noen ikke kan stille den 13/6 kan man «plukke» oppgaver og eventuelt gjøre disse når det passer for den enkelte før den 13/6
Oppgavene under vil bli fordelt ved oppmøte 17:30 på lekeplassen, slik at vi får dette godt fordelt og får gjort så mye som mulig denne dagen
Høytrykkspyle:
a) Alle betongmurer på fellesområder (Skal behandles/impregneres på neste dugnad
b) Begge treplattingene mellom Bygg 1 og Bygg 2 (Bruke terrassevasker) – skal beises på neste dugnad
c) Heller mellom bygg 1 og 2, både ved treplatting og på oppsiden
d) Gangveier/Asfalt der det er mosegrodd
2) Klargjøre og beise
a) Skrape utemøbler på platting, slipe, klargjøre til beising på neste dugnad
b) Skrape/slipe vegg over øvre treplatting, klargjøre til besing
c) Beise tretrapp som går opp fra garasjeadkomst mellom bygg 1 og 2
d) Beise øverste del av trappesats, øverste trapp mellom bygg 1 og 2
3) Diverse
a. Koste begge garasjene
b. Koste gangveier og felles uteområder
c. Vaske vegger mot fellesarealer med grønnsåpe (eks ved øvre platting)
4) Hage/beplantning
a. Luke løvetann og tistler i gressplen/skråning nedenfor bygg 2
b. Luke i bed, rake/koste løv generelt på fellesområder
c. Plante grønne busker som sprer seg i grus/singel skråning høyre side av inngang til garasje bygg 1
d. Legge mer bark på bed på venstre side av inngang til garasje bygg 1
e. Plante flere busker i skråning mellom bygg 2 og 3 mot nord
f. Bytte jord på 3 krukker på helle-platting øverst mellom Bygg1 og 2
5) Skogsarbeid
a. Tynne ut, holde nede skog mot nord fra Bygg 2. Tillatelse gitt fra grunneier.
PS! 'Et lite hint' :-)
Det er mange som har rekkverk i tre på terrasser og/eller vegger med trepanel med mye grønske. Dette ser ikke pent ut, og alle oppfordres til å vaske dette, helst før 17 mai. Enkel jobb med bøtte og klut så går det vekk. PS! Dette er ikke dugnadsarbeid den 9/5 men den enkeltes ansvar på egen eiendom.
1. mai 2023
Dugnad i sameiet tirsdag 9/5 klokken 17:30
Hei alle
Årets første dugnad i sameiet blir tirsdag 9 mai - slik at det blir fint og flott her før 17 mai. Oppmøte med lekeplassen, så fordeler vi oppgaver. Det blir registrert oppmøte i tråd med ny ordning der de som deltar på dugnad slipper å innbetale dugnadsgebyr. Ref beslutning på årsmøte 2021. Husk å registrere deg med leilighetens seksjonsnummer (tall mellom 1 og 52)
For de av dere som har kost, spade, grafse eller andre hageredskaper, så ta med :-)
Det er en del som skal gjøres i år, derfor kommer vi også til å gjennomføre en dugnad til den 13/6
mvh.
Styret.
10. april 2023
Årsmøte i Kommandanten Sameie
Det blir avholdt årsmøte i Kommandanten Sameie den 15 mai klokken 18:00.
I år avholdes møtet på Lyngbø Klubbhus i Gravdalsveien 9.
Innkalling med regnskap, informasjon og oversikt over saker til behandling vil bli sendt ut i god tid før møtet.
Eventuelle saker som beboere ønsker at årsmøtet skal behandle må sendes til styret innen 23 april.
Saker som kommer inn senere enn dette vil ikke bli behandlet på årsmøtet.
Med vennlig hilsen
Styret
kommandanten.sameie@outlook.com
30. november 2022
Økning i felleskostnader fra 1/1 2023
For å få budsjettet for neste år til å gå i balanse ser vi oss desverre nødt til å øke fellesutgiftene med 6,9% med virkning fra 1/1 2023.
Med vennlig hilsen
Styret/Kommandanten Sameie
5. mai 2022
Årsmøte i Kommandanten Sameie
Det blir avholdt årsmøte i Kommandanten Sameie den 8 juni klokken 18:00. Som tidligere år blir dette i Kommandantboligenen
Innkalling med regnskap, informasjon og oversikt over saker til behandling vil bli sendt ut i god tid før møtet.
Eventuelle saker som beboere ønsker at årsmøtet skal behandle må sendes til styret innen 18. mai. Saker som kommer inn senere enn dette vil ikke bli behandlet på årsmøtet.
Med vennlig hilsen
Styret
kommandanten.sameie@outlook.com
31. mars 2022
Nye gulvmatter til inngangene
Styret har sagt opp avtalen vi har hatt med gulvmatter, da denne ble veldig kostbar. Som alternativ kjøper vi heller matter og bytter ut når det er nødvendig. Dette vil spare sameiete for ca. 20.000.- kr i året.
Mattene som ligger i inngangene i dag vil bli hentet etter mars. Nye matter er kommet. Disse står i inngangen på nr. 43 og kan hentes der. En matte til hver inngang + til de to inngangene fra garasjene. Løp og hent !!
mvh.
Styret
1. desember 2021
Viktig info til dere som har elbil ladere i Kommandanten
Ny ordning for betaling av strøm til elbil ladere
I dag praktiserer vi en ordning der strømutgifter belastes likt for alle som har elbil ladere. Det har til nå ikke vært teknisk mulig å gjøre det på annen måte.
Denne ordningen tar utgangspunkt i gjennomsnittsforbruk (KWt) for elbiler med en pris på 100 øre pr KWt, inkludert påslag og nettleie. Denne prisen er alt for lav i forhold til prisnivået som er gjeldende nå og som er forventet fremover.
I praksis betyr det at de som har ladere har fått en pris under markedspris (Spotpris+påslag+nettleie) denne høsten. På tross av dette har regnestykket gått i balanse for sameiets del, da alle har betalt en tilknytningsavgift for sin lader, slik at den lave prisen ikke har belastet sameiets øvrige økonomi.
Styret har derfor vurdert å øke prisen til et vesentlig høyere beløp. Samtidig ser vi at dette ikke er en rettferdig ordning. Noen har en liten elbil som bruker lite strøm, andre har en stor som bruker mer strøm. Noen kjører lite, noen kjører mye. Noen har også to elbiler og benytter derav mer lading.
Vi har hatt noen runder med leverandøren av ladesystemet vårt. Det er i den siste tiden kommet nyere teknologi som gjør at kostnadene enkelt kan fordeles etter forbruk. Vi kan oppgradere anlegget vårt uten store kostnader, og har besluttet å gjøre dette med oppstart så snart som mulig, sannsynligvis allerede fra januar 2022.
Det vil da bli en ordning der hver enkelt seksjon blir belastet for det faktiske forbruket på sin ladestasjon. Hver seksjon vil motta egen faktura månedlig, som også inkluderer en abonnementsavgift på kr. 49.- pr. mnd.
For noen vil dette bli rimeligere enn dagens ordning, for andre dyrere. Man betaler for det man bruker etter til enhver tid gjeldende pris på strøm, og ordningen blir rettferdig.
Med vennlig hilsen
Styret i Kommandanten Sameie
28. april 2021
Kommandanten får egne nettsider
Vi lanserer egne nettsider for sameiet. Her vil både «gamle» og nye beboere finne mye nyttig og praktisk informasjon, så vi oppfordrer alle til å ta en grundig titt på nettsidene så snart du har mottatt epost om aktivering av bruker (se under). På nettsidene finner du blant annet: • Informasjon om service & vedlikehold • Regler og retningslinjer • Mye annen praktisk informasjon som er greit å vite om • Nyheter og informasjon fra styret som distribueres via sidene til din epost • Arkiv over nyheter og informasjon (spesielt nyttig for nye beboere) Før du får tilgang må du aktivere deg som bruker:: Du vil motta en epost med tittelen «Velkommen som bruker hos Kommandanten Sameie». Det er viktig at du klikker på lenken i eposten og aktiverer deg som bruker, for å kunne motta informasjon vi sender ut, samt å ha tilgang til informasjon som er «lukket» - kun for seksjonseiere. Lenken er gyldig i 48 timer etter at du får mailen Dersom dere er to registrerte eiere og kun en av dere får aktiverings eposten, så er det sannsynligvis fordi dere begge er registrert hos oss med samme epost. Send oss epostadressen på den av dere som mangler, så fikser vi resten 😊 Publisering av nyheter og annen info fra styret:: Informasjon fra styret vil bli heretter kun bli publisert via nettsidene og du vil bli varslet om dette på din registrerte epost adresse. Det er derfor også viktig at du er aktivert som bruker. Den nye løsningen gjør oss bedre i stand til å ha et oppdatert register over seksjonseiere og å nå bedre ut med informasjon til alle, inkludert også nye beboere som kommer til. Dersom du har innspill til andre ting sidene kan eller bør inneholde, gi oss gjerne tips på kontaktskjemaet på sidene eller send en mail til styret. Mobilvennlige sider:: Sidene fungerer selvfølgelig like bra på mobil og pad som på web
28. april 2021
Dugnad tirsdag 4/5 og onsdag 5/5
Hei - som dere kanskje har sett på FB så blir det dugnad på tirsdag og onsdag til uken. Vi har mye som skal gjøres, så vi oppfordrer så mange som mulig til å møte. PS! Styret jobber med en "kompensasjonsordning" for de som stiller på dugnader. Dette vil bli presentert på årsmøtet og fremmet som en sak til avstemming der før den kan vedtas. Følg med på innkalling til årsmøtet som kommer snart. Så - vel møtt til dugnad til uken - vi møtes ved lekeplassen klokken 17:00 🙂 mvh. Styret og de
12. april 2021
Varsel om årsmøte
Det blir gjennomført årsmøte i sameiet den 19 mai klokken 18-20 i Kommandantboligen Gravdal. Nærmere innkalling med saksliste og sakspapirer vil bli sendt ut innen 03.05. Dersom du har saker du ønsker at årsmøtet skal behandle, ber vi om at disse sendes til styret innen 30.04. Saker som kommer inn etter dette vil ikke bli behandlet. På grunn av gjeldende regler i f.t. smittevern, kan det bli en begrensing på antall deltakere. Ut i fra erfaringer fra tidligere deltagelse bør det gå greit, men vi må allikevel be om en skriftlig påmelding til styret innen fredag 23.04. om du/dere ønsker å delta på årsmøtet, med navn på den/de som stiller på møtet. Det kan eventuelt komme begrensinger på antall deltakere pr boenhet. Påmelding til kommandanten.sameie@outlook.com, ikke i kommentarfeltet her 😉